KJØPEBETINGELSER
1. Avtalen
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Fòr Service AS.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Fòr Service AS og deg som kunde. Vær oppmerksom på at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp.
2. Partene
Selger:
Firmaopplysninger:
Firmanavn: Fòr Service AS
Organisasjonsnummer: 924 703 814 MVA
Postadresse: Helgerødveien 91, 3228 Sandefjord
Telefon: 48 06 98 78
Epost: post@forservice.no
Konto: 8450 13 87281
VIPPS: 601913
Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen.
Kjøp av varer og produkter fra Fòr Service AS kan foretas ved å bestille direkte på vår webside: www.forservice.no
eller
på vårt utsalgssted om ikke annet er avtalt.
3. Pris
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er i NOK og er inkludert merverdiavgift. Vi har ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøp i vår nettbutikk inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. Dette blir spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.
Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor den tidsrammen som det informeres om i vår markedsføring.
Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersender restordren. Evt. kan vi kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.
Leveringstid: Lagervare sendes som regel etter 1-3 virkedager. Utsolgte varer sendes straks de kommer på lager igjen om ikke annet avtales.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk.
Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.
Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.
4. Produkter
Bilder brukt i vår nettbutikk er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
Vi gjør vårt ytterste for at informasjonen som beskriver produktet og dets innhold stemmer overens med faktiske opplysninger, men det kan dessverre forekomme trykkfeil eller feil i beskrivelsen.
Selv om vi tar ansvar for at produktinformasjonen er korrekt, er det også ditt ansvar som kunde å sjekke for eventuelle avvik, feil eller mangler ved mottakelsen.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.
6. Betaling
Hos oss kan du trygt betale med kort på vår web-shop via Bambora Partner, og kan benytte Visa, Maestro og Mastercard
Ved benyttelse av kredittkort eller debetkort trekkes kjøpesummen fra kortet når varen sendes fra oss.
Du kan også benytte VIPPS: 60 19 13 ved direkte handel i vår butikk i Sandefjord.
(Pr. når kan ikke denne løsningen benyttes i vår web-shop)
Fòr Service AS gjør oppmerksom på at det ikke vil bli gitt kreditt til privatkunder, kun til firmakunder og andre næringsdrivende. Privatpersoner vil derfor måtte forhåndsbetale.
Om ikke annet er avtalt.
7. Leveringsmetoder
Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.
Pr. nå benytter vi oss av Posten, men er i forhandlinger med flere aktører for å kunne tilby våre kunder den beste løsningen. Derfor kan tilbudet pr. nå variere i forhold til pris. Vi jobber med saken og beklager ulempene dette kan medføre.
1. Fri frakt på bestillinger fra 1.500, – kr
Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. De ulike alternativene kommer opp når du er i kassen, og da vil et av alternativene stå “Gratis” på. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS.
Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss om ikke annet er avtalt.
2. Levert til nærmeste postkontor.
Prisen vil variere etter varens vekt og størrelse.
Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss om ikke annet er avtalt.
3. Hjemlevering med sporing
Dette er en sporingspakke som blir levert hjem på døren til deg. Du mottar en SMS fra postmannen når sendingen er på vei og de ringer 30 til 60 minutter før de kommer. Levering på døren gjelder mandag til fredag mellom kl 17 og 21. Om du ikke er hjemme på leveringstidspunkt, blir pakken din levert til nærmeste postkontor.
Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
4. Hente varen selv fra vår butikk/lager i Sandefjord
Gratis.
Normal leveringstid: Så raskt varen er på lager, eller umiddelbart etter betaling.
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.
9. Angrerett
Hos Fòr Service AS har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer som standard fra Forbrukertilsynet. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden
Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.
Standard reklamasjonsfrist fra Forbrukertilsynet på 2 års reklamasjon faller bort på våre varer, da dette inngår under «matvarer».
Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.
Ta kontakt med oss på www.post@forservice.no
Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje.
Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.
Brukte varer
Vi har smaksgaranti på vårt Fôr til hund og katt, og du vil få tilbud om et annet alternativ i samme prisklasse. Dette gjelder ikke for vitaminer, mineraler og andre pleiemidler.
Kansellering/endring på bestilling
Hos Fòr Service AS ønsker vi at du skal bli fornøyd!
Ønsker du en endring på din ordre, er det bare å ta kontakt med oss så raskt som mulig før varen sendes fra vårt lager.
www.forservice.no
10. Levering og forsinkelse
Så rask levering som mulig er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-3 virkedager, men det kan også være tilfeller at utsolgte varer ikke blir sendt før varen er på lager.
Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Fòr Service AS eller hos speditør. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.
Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.
Har du mottatt pakken din, men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.
11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav
Reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen gjelder dessverre ikke på Fôr Service AS sine varer og faller derfor bort.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare – gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.
Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling.
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
· Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse).
Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
· Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
· Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
· Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
· Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Fòr Service AS kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp dersom dette er avtalt. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen.
Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
13. Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
14. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.
15. Alder
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.
16. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.